Mä kerron asioita tosi paljon mun elämästä, siitä mitä on tapahtunut ja yhdistän niitä aina johonkin muuhun. Sillä yritän välttää: "tänään sattu sillee ja tällee.." tekstejä. Toki kirjoitan kaikki tekstit nimettöminä ja vaikka jotkut saattavatkin itsensä näistä tunnistaa, haluan sanoa, ettei mitkään jutut ole tarkoitettu loukkaaviksi. Vaan haluan kertoa ne vain esimerkkeinä.

Meillä oli tänään matikan tunnilla sijainen, eräs Simo. Joka on muuten ensi viikon maanantaihin asti.
Juttelin sitten kaverini kanssa kesätöistä. Kerroin hänelle, että olen saanut kesäksi töitä.
Hän katsoi minua vähän silleen oudosti, kun kysyin aikooko hän mennä kesätöihin. Pudistellen päätään hän sanoi "En mä haluu." Mä katoin kaveriani vähän sillee niin-onhan-se-kiva-kun-kaikki-maksetaan-eikä-ite-tarvii-tehä-mitään-ilmeellä.
Kaveri: "Niin, saattaa tää kuullostaa aika hemmotellulta.."
Minä:"Niin, mut sitä se onkin."

Mä olen huomannut, että nykypäivänä nuoret karttaa ns. huonompia töitä ja he haluavat vaan suoraan ja heti sitä parasta mitä voi saada. Ei se niin mene. Mä saan tällä hetkellä kolmesta paikasta rahaa ja tosiaan teen niiden eteen töitä. En mä voi sanoo, että olen kateellinen niille, jotka saa kaiken mitä haluavat. Mä olen tyytyväinen tähän elämään. Musta on kiva, että saa itekkin oppia asioita, eikä vanhemmat tee kaikkea mun eteen.Aina välillä, kun kaverit kysyy voinko olla illalla ne kattoo kummissaan, kun sanon, että mulla on töitä ja jonkun täytyy tehdä rahojensa eteen jotakin.

Ei sillä, en mä todellakaan maksa kaikkea ite. Äiti maksaa vaatteet sun muut ja sen lisäksi saan 20 euroo kuukausirahaa. Mutta itse maksan korut, lehdet, karkit ja kaiken muun "ylimääräisen" niin ja tietenkin mopon bensat maksan itse. Ja täytyy kyllä myöntää, että noihin menee esimerkiksi kuukaudessa ihan hirveesti rahaa.

Mä oon tosi iloinen siitä, että mä sain töitä kesäksi. Osa syy se, etten osaa olla vaan, vaan mun on vaan pakko tehä koko ajan jotakin.. Mutta on se myös kiva saada kokemuksia. Siitä huomisesta hommastakin saan rahaa, tosin se on vaan kymmenen euroo, mut mulle se on kokemuksena todella tärkeä. Koska mä oon aina halunnu nähä miten ne hommat toimii.