Ihan ekaksi: Kiitos kaikille kommentoijille. Kiva huomata, että tätä oikeasti joku lukeekin :)

Mä olin tänään Tallinnassa äitini kanssa, päällimmäinen tarkoitus oli päästä kampaajalle. Mä sain semmosen just valmistuneen kampaajan, joka ei puhunut juuri ollenkaan suomea. Hetken aikaa intettyäni, hän tajusi mitä halusin ja rupesi laittelemaan hiuksiini väriä. Pesun jälkeen istuuduin uudestaan tuoliin ja kampaaja rupes leikkamaan hiuksiani. Se muutaman kerran kiros siinä sitä, kun mä en tajunnut mitä se yritti sanoa sekä sitä, kun mun hiukset on niin paksut, et se kampaaminen oli pikkasen hankalaa. Sai hän pääni lopuksi valmiiksi, tosin eihän siinä mennyt kuin päälle kaksi tuntia..
Mutta olen tyytyväinen lopputulokseen, sehän on kai se tärkein asia :)

Mutta ei tästäkään matkasta dramatiikkaa puuttunut. Seurani menivät käymään vessassa ja minä jäin vahtimaan laivan terminaaliin kamojamme. Yhtäkkiä suoraan edestäni, liukuportaista, kuuluu kauhee meteli. Ja mä näin, kun joku pyörii niitä rappusi alas, portaiden ollessa vielä liikkeessä. Sit joku älyy pysäyttää ne portaat ja tulee hiljasta. Moni juoksi metelin kuultuaan auttamaan. Pahalta se näytti ja kuulosti, kun vielä kuulin, kun tyttö huutaa "äiti" aattelin, että toivottavasti ei tapahtunu pahasti. Nainen piteli päätänsä siinä ja keräili apujoukkoineen pullojansa portaista, kun ohitimme hänet. Ei ainakaan näyttänyt, et ois ihan tosi pahasti käyny. Säikähdin siitä kuitenkin, varsinkin kuin nuo pää-jutut on mulle aika läheisiä, et mä oon heti valppaana, jos joku puhuu jostain päätapaturmasta..

No, me päästiin sitten laivalle ja mä jäin, taas kera kamojen oottamaan, kun joukkoni menivät käymään kaupassa, jottei tarttee sit enää myöhemmin mennä. Mä istuin siinä ikkunan vieressä ja kattelin, kun laiva lähti liikkeelle. Mä kelasin, et entä jos tää laiva nyt kaatuis.. Mitä mä tekisin? Mä ottaisin mun päästäni kiinni, saattaa joo kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tavalta pelastautua, kun laiva kaatuu. Mutta se on vaan semmonen, et mä haluun suojella sillä tavalla itteeni. Kukin tavallaan.

Koko päivän kohokohta oli kuitenkin se, kun minulle soitettiin eräästä tunnetusta ja suositusta telkkariohjelmasta. He haluavat minut sinne ensi viikon tiistaina avustajaksi. Odotan innolla, että miten homma sujuu. Toivottavasti tämän myötä saisin jalkani oven väliin ja tälläisiä keikkoja tulisi useamminkin.

Joten yhteenvetona, päivä oli kiva ja huomenna sitten jaksaa taas jatkaa kouluhommia..
Enää kuukausi :D