Taisin olla kavereistani ainoa, joka ei viettänyt eilen vappua juomalla. Joskus kuuden aikaan lähdin käymään yksi vuotiaan serkkuni kanssa puistossa keinumasta. Siellä soitin parille kaverille ja kysyin, että mikä on meininki. Molemmat oli kaupungilla ja siellä oli kuulemma aika sika paljon porukkaa sekä taustalla kuului aikamoinen meteli. Olen ihan tyytyväinen, etten lähtenyt mukaan.

Äitini ja enoni lähtivät joskus kymmenen aikaa paikalliseen kattomaan, että mikä siellä on meininki. Niitä ei kuulunu takaisin, joten mä liityin serkkuni seuraan joskus vähän enne yhtä. Yö oli aika mielenkiintoinen. Sillä jälkeen yhden kuulin jonkun tulevan sisälle, odotin hetken ja kuuntelin kuka se on. En saanut selvää, joten kävin katsomassa. Äiti siellä oli, kysyin, että minne kaverisi jätit, johon hän vastasi, että se lähti kaupunkiin ja maksaa mulle kympin, ku mä katon serkkuani. Kyllä me hyvin pärjättiin, pikkune heräs ainoastaan sillo yheltä ja sitten puol neljä, mutta nukahti melkein samantien uudestaan, joten ei meillä mitään ongelmia ollut. Seittemältä aamulla sitten herätys. Aattelin, että jätän tytön veljeni huostaan siksi ajaksi, että voin käydä vessassa, mutta enhän mä mihinkään päässyt, kun hän alkoi huutamaan heti, kun poistuin hänen viereltä.

Aamupalan syötyämme neidin isä suvaitsi saapua paikalle. Ei sillä, sain mä siitä sen kympin, että en valita. Hetken kinuttuani koko perhe lähti käymään lintsillä. Serkullani oli vaunuissa kiinni vaaleanpunainen hevosilmapallo ja koska kukaan meistä ei tiennyt, ettei ilmapalloja saa viedä linnamäelle, jouduimme jättämään pallon lintsin ulkopuolella olevaan kaiteeseen. Ja kuten ehkä voi arvata, lähtiessämme hakemaan palloa, oli se poissa. Joku oli sen napannut mukaansa. Perseestä. Eikö oikeesti ihmisillä ole varaa itse ostaa viiden euron palloa? Pitääkö viedä pienen (tai ison) lapsen pallo? Siitä olen iloinen, ettei tyttö vielä paljoa siitä ymmärtänyt eli se olisi ollut suurempi menetys, jos hän olisi ollut muutaman vuoden vanhempi. Mutta silti, ihmiset ei ajattele ku itteään!

Huomenna sitten Tallinnaan ja kampaajalle. Saa nähä minkä näkösenä tuun takas..