Lomaa, töitä, töistä lomaa, lomaa, töitä..

Jotenkin tolleen se menee.

Tulin juuri töistä. Tai on sitä nyt aika vaikee sanoo työksi, mutta sitähän se kuitenkin on. Saahan siitä palkkaakin. Olin siis tänään siivoamassa yhden hallituksen käyttämää tilaa. Olen nyt koko kevään siellä käynyt, kerran kolmessa viikossa. Rahaa jokaisesta kerrasta tullut kiitettävästi. 60€ kerta ja, koska mulla on niin ihana äiti, joka siivoaa joka kerta kanssani, meillä ei yleensä mee ku joku puoltoista tuntia.
Mutta tää olikin sitten vika kerta. Nyt on loma. Ainakin hetken. Siivoamaan palaan taas joskus elokuussa.
Mä kerron nyt tästä pikkasen enemmän. Siis tästä siivoamisesta. Mä melkein koko kevään olin silleen, et "siivoon nyt tosi nopee, et pääsen takas kotiin..emmä jaksa.. ei kukaan huomaa.." En siis jättänyt mitään tekemättä, saatoin joskus vaan tehdä hieman huolimattomasti. Mutta tänään mä sen tajusin. Toi työ ei todellakaan oo mitenkään rankkaa tai vaikeeta ja silti siitä saa tosi hyvät rahat. Joten miksi mä valitan? Hyvänen aika, mulla on työpaikka, josta saan kuukausittain rahaa. Joten mulla menee siihen nähden hyvin. Toiset ei saa "omaa rahaa" mistään, mä saan useammastakin paikasta. Mutta ei sillä, onhan se toki siinä mielessä rankkaa, että joutuu välillä koulupäivän jälkeen lähtee siivoomaan, vaikka todellakin haluaisi tehdä jotain muuta, ku siivota toisten sotkemia paikkoja. Tänään siivosin niin hyvin kuin osasin, enkä kuunnellut edes musiikkia. Mikä yleensä soi mulla ihan täysillä. Mä halusin keskittyä siihen työhön. Ja olen tyytyväinen jälkeen mitä sain aikaiseksi. Mä siis nautin tästä parista kuukaudesta, kun ei tartte kenenkään toisen kusemia vessoja pestä ja palaan sitten iloisin mielen takaisin lempipuuhaani :) Uskokaa tai älkää, mä tykkään siivota. (en ehkä vessoja.. mutta kaikkee muuta)

Nyt on siis vähän alle kahden kuukauden loma. Jonka jälkeen aloitan kahden viikon kestävän kesätyöni. Mä meen alepaan täyttelemään hyllyjä ja neuvomaan mummoja. Kassalle en tänä vuonna vielä pääse, pitää katsokaas olla 17 vuotta. Mutta ens vuonna sitten. Mä uskon, että siitä tulee kivaa. Vaikka tuntipalkka esimerkiksi tuohon siivoukseen verrattuna, ei ole kauheen suuri, neljä euroa, niin ainakin saa kokemuksen sekä saa paikattua edes osan kesän aiheuttamista tuhlailuista takaisin pankkiin :D
Alepasta palkkaa tulee sen "tutustu ja tienaa"-mallin mukaisesti 300€/10 päivää

Mä muuten, ihan näin vaan välihuomautuksena, olin tänään kattomassa pikkasen serkkuni perään. Sillä välin, kun neidin äiti oli käymässä kaupassa..
Mulla menee rahaa joku 30 euroo. Mulla oli sinne mennessä se seittemänkymppii, mut nyt mulla ei ole lompakossa ku kaks euroo. No, mä saan lauantaina takas. Neidin äiti on mulle auki neljäkymppii. Sit mä oon taas rikas :D

Ainiin. Se mun piti myös sanoa, että nyt kun mun lasten jumpatkin on kesätauolla, niin on ihan hyvä, että on joku paikka, josta saa "menetetyt" rahat takas. Tai ei ne mitää menetettyjä ole, ku ei niitä ole edes saatu, mutta siis.. Onpa hankalaa.

Ihan miten vaan. Mä lähen nyt syömään. Viimeksi syöny kuus tuntii sitten, on pikkasen nälkä. Tai siis vähän enemmän..