Eilen siis meijän koulussa järjestettiin puurojuhla. Oli musiikkia, glögiä (26 litraa), pipareita (600 kappaletta) ja puuroa, nii ja karaoken lisäksi hiano joulunäytelmä, jossa munkin alunperin piti olla mukana.

Kaverin kanssa hoidettiin tuo ruokapuoli, juostiin ympäri koulua kakstoista tuntia. Ja kerettiin pitää ainoastaan yks alle 15 minuutin ruokatauko. Meillä aikataulu petti ja siinä vaiheessa kun salissa alettiin huutamaan me poistuimme paikalta. Jossain välissä päivää meijän piti käydä sieltä varmistamassa tältä jätkältä eräs asia, hän kun oli vastuussa. Siellä ne tilas pitsaa ja kun esitimme asiamme saimme ilkeitä katseita ja jätkä rupes huutamaan meille, me poistuimme juosten takaisin.

Jätkä palas meijän luokse hetken päästä selvittämään asiaa. Kai se siinä selvis. Mulla oli yhes vaiheessa kauhee paniikki ja kun jätkä oli tulossa halaamaan mua mä työnsin sen kädelläni kauemmas ja ääntä korottaen sanoin "pois" ja käännyin häneen selin. Kuulin hänen sanoneen; "toi ei ollu kyllä kauheen nätisti sanottu." ja hän lähti. Etin sitte loppuillan jätkää ja sopivaa hetkeä pyytää anteeksi, mutta sitä ei tullut.

Kyllä me loppuillasta halattiin, vaikken mitään saanu sanotuksi.

Ihmisiä ei ollut paljoa, vaikka sitä glögiä sitten menikin yllättävän paljon.. Meillä oli kiire ja kaveri kaatu portaissa, nivelsiteet paskaks. Tänää se on nilkuttanu..

Kotiin päästyäni tekstasin jätkälle. "anteeksi" Takaisin tuli, että mun ei tarttee pyytää mistään anteeksi ja hänen pitäisi vaan halata mua uudestaan kiitokseksi avusta. Niin. Hän lupasi halata mua tänään.
Ruokiksella muistutin häntä asiasta ja hän sanoi, ettei ole vielä kerennyt toteuttamaan asiaa. Lintsattiin kaikki neljä ruokiksen jälkeinen tunti ja istuttiin penkillä syömässä pipareita. Mä en tiedä mikä siihen taas meni, mutta hiljasena se siinä istu. Oltiin tosin kaikki tosi väsyneitä. Enkä sitten saanu sitä halia.

Eilen junassa istuessani multa kysyttiin, että tykkäänkö mä tästä jätkästä. Mä vastasin, et me ollaan kavereita. Tänään junassa otin asian uudestaan puheeksi ja myönsin ihastukseni. Tää ihminen oli ihan innoissaan, kun hän oli sittenkin analysoinut minua oikein. Sen kuulemma huomaa. Jaa-a.
Mutta toivon, että hän ei mene tälle jätkälle mitään sanoa, koska siitä ei seurais mitään muuta ku ongelmia.
Kavereita ku ollaan.