Vaihteeksi.

Mä en tunne politiikkaa, en tiedä ketään tai mitään mistään -tunnetuista- tyypeistä. (siis jotka kai kaikkien pitäis tietää..) enkä oikeestaan koskaan tajua yhtään mitään.

Mut sen olen tajunnut. Etten tajua.

Mä seuraan uutisia telkkarista ainoastaan siks, et sen jälkeen tulee sää. Niin, et tiiän mitä mä voin seuraavan päivän pukee päälle. Netistä luen iltalehden sivuilta pääotsikot ja viihde sivut. Ei niissä koskaan puhuta mitään naisten ja miesten välisistä tasa-arvo eroista. Okei, sen verran tiedän, et naisten eruo on 80 senttiä. Siinä kaikki.

Mä olen jätkän kanssa ekaa kertaa samalla kurssilla ja eilen oli eka tunti. Ja jo ekan puolen tunnin sisällä tuli fiilis, etten kuulu joukkoon. Se heitteli mulle kaiken maailman tarinoita jostakin ihme antiikin ajan jumalista, joista mä en ole ikin kuullukkaan. Okei Zeus sanoo mulle jotakin, eiks se ollu joku pääjumala tai jotaa? Mut siihe se sit jääkin. Et tää sama kurssi oli aikas huono idea, vaikka sattumalta yhteen jouduttiinkin. Nimittäin se saa musta ja opiskelusta aikas huonon kuva, ku tajuu etten oikeesti tiiä mistään mitää. Et taijan sittenki olla samanlaine ku ne muut nollakasit.. Ei kiva.

J:tiiäksä kuka on gandhi?

M:anteeks kuka?

J: -selittää jotakin, mistä en muista yhtään mitään- no ootsä nähny troijan sodan?

M: hei, jos mä en ole nähny edes titanickia, niin miten sä voit ees kysyy mult et oonks mä nähny jonkun troijan sodan? Ehän mä ees tiiä mikä se on.

Tai sit toi väittely juttu. Mä oon samalla yhteiskuntaopin tunnilla jätkän ja ystäväni kanssa ja tänään siis aiheena väitelläkeskustella aiheesta naisten ja miestin välinen tasa-arvo Suomessa. Jaa-a. Olihan niillä ihan hyvät mielipiteet ja ne osas perustella hyvin sanansa ja sitä oli oikeesti tosi kiva kuunnella mut siis oikeesti. Mä en tainnu sanoo sanaakaan siihen keskusteluun, hymähtelin vaan jotaa väliin. Osaan mä väitellä, ku aihe on oikee, mut joku politiikka? Mulle? Et oo tosissas. Et katotaan nyt, et mitä tästä tulee. Ainakin jätkä on vetänyt jo eilisestä hissan tunnista mulle takas ihan kivasti ja kerton kaikill muillekki. Huomenna taas.

Mä en välttämättä osaa puhua presidentin vaalipuheista, mut kyllä mulla silti mielipiteitä on. Ainakin johonkin. Mä oon vaan pihalla, kun mä en koskaan tiedä mistä puhutaan. Eikä sitä viittis koko ajan kysellä, periaatteessa itseselvistä asioista, et mitä tää tarkottaa. Mut aikas hyvin, eka matikan tunti ja mulla ei ole hajuakaan mitä me opiskellaan. Hyvin siis tulee menemään tääkin jakso. Vaikkakin ilmaisutaito on ihanaa<3