Mun ystävät harvemmiten kuulevat musta mitään uutta. Mä kun en tiedettävästi suostu näyttämään ihmisille kauhean helposti sitä mitä ajattelen tai ylipäätänsä päästämään niitä elämääni.

Kuitenkin on yksi asia, joka menee mulla tällä hetkellä Miehen lisäksi yli kaiken. Ja se on Rakkaus mun työhön. Se on yksi niistä asioista, jotka jokaisen, joka haluaa oppia tuntemaan mut kunnolla, pitäisi päästä näkemään.

Se kuinka mä muutun töissä, se kuinka mä pääsen olemaan just se mikä mä olen, ilman mitään rajoitteita. Siinä oppii musta ja paljon.

Sitä kuulee nuorena tosi usein, ettei kannata yhdistää koulua ja töitä, varsinkaan liian nuorena, että kerkiää niitä töitä tekemään vanhempanakin. Mä oon alottanut tienaamaan omat rahani sen vuoden alussa, kun olin täyttämässä 14. Ja nyt takana taitaa olla neljä eri työpaikkaa, joista kaksi vieläkin jäljellä.

Mä olen pärjännyt hyvin, osaan yhdistää ja käyttää aikani järkevästi. Siitä on mua ennenkin kiitelty.Entä sitten väittämät "se on vain työtä."

Ei se ole. Mulle se ei ole. Sellasen, jolla joko ei ole työtä tai on työssä, joka ei ole hänen mielipuuhansa, ei mun mielestä ole oikeutta tulla sanomaan noin.

Entä jos tekee jotain mitä rakastaa yli kaiken?

Eikö siitä saisi nauttia, eikö sitä saisi odottaa?

Entä jos sitä ei tee rahan takia?

Sain kuulla muutama päivä taaksepäin, että joskus saa sanoa ei. Mulle soitettiin eilen, että tulenko huomiseksi töihin ja tietenkin minä suostuin. Ja tätä kovasti ihmeteltiin. Mä meen, koska mä tahdon. En siksi, että on pakko tai en osaisi kieltäytyä. Mä oikeesti haluan.

Mut pitäisi nähdä töissä, koska se on mulle niin tärkeää. Ja se vaikuttaa niin vahvasti siihen millainen mä olen ja miksi ajattelen kuten ajattelen. Se, että näkee mut aitona, omana ittenäni, saa ihmiset ehkä helpommin ymmärtämään mua.

Mä oon pidemmän aikaan ottanut vastuun itestäni ja mulle on tosi tärkeetä saada tehdä ja hoitaa omat asiat itse. Olla itsenäinen.

Mä vaan niin tahtoisin, että vielä joskus kaikki mulle rakkaat ihmiset pääsisivät näkemään sen, kuinka onnellinen mä olen, kun mä pääsen niiden lasten pariin. Silloin, multa katoo aina kaikki ongelmat ja murheet. Silloin mä osaan elää tässä ja nyt.

Rakastan.