Mä olen istunut paikallani kahdestatoista lähtien. Noussut puolen tunnin välein hetkeksi kävelemään ja puolessa välissä päivää käynyt syömässä, ja aina palannut takaisin.

Mä olen istunut, syönyt karkkia ja kirjoittanut.

Välillä olen vaihtanut sivuja ja lukenut mitä muut tekee. Ja sitten palannut takaisin ja jatkanut. Kirjoittanut.

Nyt mä alan olemaan loppumetreillä. Ensimmäisessä tehtävässä.

Mä olen koko päivän toistellut sanoja; rokotus, ulkona seisominen, eettisyys, vääryys, oikeus, moraali, teko, sairauskohtaus, sikainfluenssa..

Ja sitten mun ajatukset alkoivat harhailemaan. Ja mä päädyin jälleen ajattelemaan sitä ihmistä, joka eilen suuteli mua - unessani.

Mä aloin miettimään sitä kuinka ristiriitaisesti mä ilmaisen itseäni. Ja kuinka mä odotan edelleen, sitä kaunista päivää, kun hän tulee mun luokseni ja ilmoittaa mulle, ettei tahdo mua sen elämään, että haluaa musta kokonaan eroon.

Vaikka mä olenkin viimeksi tänään lukenut hänen kirjoittamiaan juttuja, joissa hän kertoo muille, kuinka hänellä on joku ihan toinen tyttö ketä ajattelee ja omat kuviot menossa, joten ei tarvitse ketään häntä parittamaan, niin silti.

Mä ilmoitan toisessa paikasta iloisen kuuloisesti mulla olevan mitä mahtavin päivä ja elämä hymyilee. Sitten mä tulen tänne ja kerron, kuinka kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Sitten on myöskin niitä hetkiä, jolloin selitän kaikkien nähtävillä, etten tykkää kenestäkään enkä ikinä ala seurustelemaan, koska mukamas viihdyn niin älyttömän hyvin yksin.

Ja mites oli taas sen valehtelun kanssa?

Niinpä. Todellisuus on jotakin ihan muuta. Silloin kuin mä kaikista eniten rakastan ja tykkään ja kaikkea muuta kivaa, mä kiellän kaiken ja välttelen kaikkia ja väitän vielä vastaankin.

Vaikka mä en tällä hetkellä tiedäkään mitä mä vastaisin, jos Mies tulisi ja kertoisi, ettei enää voi elää ilman mua ja haluaa mut omakseen. Niin kyllä mä siitä loppupeleissä niin paljon välitän, etten mä siitä eroon halua.

Silti se heittää mun ajatukset ja tunteet tällä hetkellä ihan sekasin. Väkisin saimme sanottua eilen toisillemme "moi" kun katseemme kerran käytävällä kohtasivat.

Että kuka haluaa ja mitä? Kenen kanssa? Milloin? Kumpi tykkää ja kenestä?