Mun ystäväni yllätti mut tänään, sillä juuri kun olin kerennyt täällä pohtimaan ihastumista porukkamme kesken pääsen nyt korjamaan itseäni ja kertomaan, että annoin eilen väärää tietoa. Nimittäin eräs rakas ystävämme on juuri eilen alkanut seurustelemaan, pitkäaikaisen ihastuksen kohteensa kanssa, joten nyt jo kolme ihmistä kahdeksasta seurustelee.

Ystäväni sai mut jälleen miettimään omaa suhtautumistani tähän yhteen tiettyyn Mieheen sekä meijän käyttäytymistä toisiamme kohtaan. Keskustelin tänään Miehen kanssa juuri seurustelun aloittaneesta parista, siitä miten heistä näki jo ensi tapaamisella, että heidän välillään on jotakin muuta kuin perus ystävyyttä. Mies sanoi mulle, että näki sen heti heidän katseistaan että kuulemma tämän ystäväni miehen katse oli ihan erilainen. Mietin sitten itsekseni, että jos Mies kerran kiinnittää huomiota muiden katseisiin, on hänen täytynyt huomata munkin katse sekä kiinnittää huomiota siihen, mitä itse antaa mun hänestä huomata.

Juttelin tänään myös ystäväni kanssa, joka on kanssa ollut aina kovin kiinnostunut mun ja Miehen asioista ja keskenäistä väleistä. Me keskustelimme mm. siitä kuinka nopeasti heidän suhteensa eteni verrattuna esimerkiksi muhun ja siihen toiseen, jotka ovat jälleen palanneet aloitus pisteeseen.

Mä viime yönä mietin kovasti, tuskastui, en saanut nukuttua ja panikoin. Panikoin kovasti ja menetin hetkellisesti kyvyn hengittää. Mä en vaan saanut sitä tunnetta laantumaan, että kaikki ei ole okei. Mutta se ei ole mun syy, se vaan tulee, enkä voi sille mitään. Mies ei tiedä. Kukaan ei tiedä. Pelko tuli takaisin, kun tajusin viime yönä jotakin.  Mä yleensä kerron Mihelle ihan kaiken. Se tietää musta enemmän kuin kukaan, koska mä luotan siihen että se ei kerro kenellekään.

Tästä en ole kuitenkaan vielä viitsinyt hänelle sanoa, en halua jälleen huolestuttaa häntä, sillä tiedän että jos hän kuulisi hän huolehtuisi. Mä olen käynyt tämän asian hänen kanssaan läpi niin monta kertaa, että kohta hän alkaa jo pitämään mua hulluna. Yhtä kaikki. Eikö loppuen lopuksi ole tärkeintä, että jokaisella on joku kelle puhua, avautua ja kehen luottaa? On se sitten poikaystävä tai ystävä.