Minä kuulin tänään huhuja - yllättänyt en siitä että minusta puhuttiin. Olen usein ollut se, joka jakaa ihmiset niihin, jotka tykkää ja niihin, jotka vihaa. Syytä en tiedä, enkä välitä. Mielestäni kukaan ei voi ihmisenä olla sellainen, että kaikki hänestä pitäisi, joten kaikkia ei todellakaan voi samaan aikaan miellyttää.

Olen kuitenkin itse sen lisäksi ihmisenä lisävaikea, sillä jos joku pitää minusta saattaa olla, että minä syystä tai toisesta tahdon hänestä eroon - en kuitenkaan sen vuoksi etten hänestä pitäisi.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana suunnilleen noin 9/10:stä ihmissuhteestani on mennyt karille syystä tai toisesta. En ole ikinä omistanut omaa porukkaa ja lukiossa ollut porukkamme kuihtui kasaan pian "perustamisen" jälkeen. Minä en ole kehenkään yhteydessä, koska mua alkoi ahdistamaan.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten ihmissuhteet saa kestämään läpi elämän. Niin ettei toiseen kyllästy, vaan samaa ihmistä jaksaa katsoa vuodesta toiseen. Mua alkaa vuoden jälkeen ahdistamaan ajatus, että toinen saattaa jo tuntea mut liian hyvin. Ja sitten mä vedän välit jäihin ja esitän ilkeää. Jos en piikittele salakavalasti tai vittuile suoraan, niin mä välttelen, enkä pidä yhteyttä lainkaan.

Mitä mun kanssa siis voi oikeasti tehdä?

Eräs nimeltä mainitsematon henkilö keskustelu minusta muiden kuullen hyvin kovaäänisesti ja ihmetteli käytöstäni ja sitä miksen pidä yhteyttä. Ja veikkaili minun olevan edelleen suuttunut taannoisesta puolen valinnasta.

Mulla on hyvä muisti ja olen pitkävihainen.

En mä ole sitä unohtanut - enkä varmasti tulee koskaan täysin unohtamaankaan, mutta se ei ole syy miksen pidä yhteyttä. En voi koe meillä olevan minkäänlaista puhuttavaa enää nykyisin. Toiset muuttuu, kun aika menee eteenpäin. Kaikista eniten mua ärsyttää se, ettei kukaan muu "puukottanut" mua selkään Miehen suhteen kuin hän. Kukaan muu ei kääntänyt mulle selkäänsä, vaan pysyi mun rinnalla vaikka olisikin ajattellut päinvastoin kuin minä. Hän vaihtoi puolta ja jätti mut yksin. Ja kehtaa vieläkin väittää ymmärtävänsä meitä molempia!

Kiitti mulle riitti.