Jos joku on ihmetellyt viime viikkojen aikana, kuka ihme tukkii Pasilan tiet, kadut, polut ja asfalttikujat, kuka ihmettelee elämää Pasilan asemalla tyhmän turistin näköisenä, hakkaa ja paukuttaa pitkin yötä ja huutaa samalla sunrise avenueta kuunnellen naapureille "kuunnelkaa tätä" - täällä on yksi, joka hitaasti nostaa kätensä ja ilmoittaa ehkä lunastavansa kaikki edelliset asiat kuulluvaksi itseensä.

Olen viimeisten viikkojen aikana lunastanut paikkani ja kerron nyt tulleeni melkein jo city-ihmiseksi, muuttaessani metsän laidalta tänne betoniviidakon keskelle, ratikoiden ihmemaahan. Olenhan mä aina ollut stadilainen, mutta täällä olen sitä vielä enemmän. Eli minä olen se väripilkku täällä Pasilan harmaassa arjessa, joka jaksaa ilmoittaa aina olemassaolostaan Hollywood hillsin kautta! Varokoon, kuka törmää, sillä se voi purra!

Mä olen viimeiset pari päivää miettinyt paljon tätä uuden alun ja uuden elämän ensimmäistä blogikirjoitusta. Itseasiassa tuulta ajaltuksiini toi eilen lukemani kommentti, jonka vuodatus oli ystävällisesti lähettänyt sähköpostiini. Ajattelin palata juurilleni ja aloittaa uuden elämäni myötä kertomaan siitä myös muille. Ketähän ei siis kiinnostaisi lukea melkein jo (siis vuoden päästä!!) parikymppisen neidon ajatuksia yksielämisestä ja aina niin ihanasta työ-opiskelu-yhdistelmästä.

Päätin siis toteuttaa äitini kauhukuvan ja ilmoitin hänelle viikon etukäteen muutostani tänne keskelle elämää. Puolitoista viikkoa on kulunut ja sitten sain tarpeekseni - loput pääsette siis lukemaan täältä. Rakastan yksinoloa, mutta ymmärrän myös niitä, jotka kuollakseen tahtovat kuulla mitä tapahtui kun ekan kerran pesin pyykkiä tai tein ruokaa - mutta niistä sitten myöhemmin.

Joku siis sattui kysymään mitä mulle kuuluu.

Siinä päällimmäisenä.

Vaikka blogi on perustettu jo päälle nelisen vuotta sitten on se ollut pienelle katkolla - lopettamassa en kyllä todellakaan ole. Ihminen palaa aina lopulta sinne, missä se tuntee olevansa kotonaan. Kaipasin vain hieman tilaa ja aikaa, jotta taas on tarinoita teille kerrottavaksi.