Mistäköhän sitä aloittaisi. Taas niin paljon kertomista.

Torstaina lähettiin mummon luokse siis jussia viettimään. Joskus kuuden aikaan sinne päästiin. Eno ja pikkutyttökin tuli samana iltana. Sillon oli viel rauhallista. Perjantaina äitin kolmas veli saapui kolmen lapsensa kanssa perille. Siitä se huuto sitte alkoki. Jossaa vaiheessa eno lähti tytön kanssa kahville ja hiukan myöhemmin tuli viesti "Jos maksan sulle kympin, ni katotko tyttöö illan, jos lähen kavereiden kaa jonnee." En mä  koskaan ole rahasta kieltäytynyt.
Hyvin me se alku ilta pärjättiin. Käytiin saunassa, grillattiin ja sitten hän menikin jo nukkumaan. Kahentoista aikaan alko kauhee sota. Kaikki kakarat oli jo nukkumassa sisälle, joten ne ei kuullu mitään. Mummo ja äitin kolmas veli otti aikas pahasti yhteen. Ne tappeli tosi pitkään, eikä kumpikaan suostunu luopumaan siitä, että oli oikeessa. Lopulta mä kyllästyin siihen syyttämiseen, kuinka mummo on huono äiti ja plaaplaa.. Ja lähin nukkuu. No tottakai tyttö heräs, ku menin huoneeseen. Ei rauhottunu millää ja, ku veliki oli tullu nukkuu, niin me valvottiin tytön kanssa. Ei huutanu, muuta ku omassa sängyssä, nostin mun patjalle ni rupes vetää ympyrää ja nauraa. Oo siinä sitte vihane, että ei saa nukkua. Kahesta viiteen me valvottiin. Lopulta nukahti mun sängylle peppu pystyssä. Enhän mä siinä hyvin nukkunu, ku koko ajan piti vahtii, ettei lapsi herää. Kolme ja puol tuntii tuli siis sillo nukuttua.

Lauantai meni ihan hyvin. Käytiin leikkipuistossa lasten kanssa ja tämmöstä. Illalla taas grillille. Kaikki oli edellisenä päivänä vetäny kunnon kännit, joten ei kovinkaan monella ollu innostusta jatkaa. Yhen jälkeen sit suurin osa porukasta lähti nukkumaan. Kahen aikaan ei mökissä sitte istunu, ku minä, mummo, eno numero kolme sekä eno numero yksi, siis tytön isi. Mä kuuntelin niiden tarinoita, naurettiin ja pidettiin hauskaa. Puol seittemä mä sitten pääsin nukkumaan. Oli muuten tosi makee auringon nousu..
Kuulemma mummo ja ykkös eno oli puol kasi lopettanu, pitihän ne pullot juoda tyhjäks. Äiti tuli mua vastaan, ku menin sisälle ja tuli jo siinä kivat saarnat, kuinka mun pitää nukkua ja plaa... En mä sillonkaan hyvin nukkunu, katoin kelloa tunnin välein.

Siinä ku istuttiin mökissä nelisteen, kuulin ihan uusia asioita. Mun ykköseno, joka just täytti 22, on vähä aika sitten eronnu avovaimostaan. Seittemän vuoden jälkeen. Mä luulin, että se oli ihan hyvin sopeutunu juttuun, mut ei sittenkään. Se aikoo muuttaa takas mummon luokse niin pian kuin mahdollista, kuulemma ei saa tätä exää mielestään. Joka ilta pari kaljaa ottanu, ku ei oikeen muuta voi. Tän illan aikana mä myös tajusin, et miks meil on niin paljon yhteistä. No siis ei meil oo ikäeroo ku kuus vuotta, mut se on samanlainen ku mä. Mummo sen sano, "sä oot just semmonen, joka pitää kaiken sisällää" Ja niin sano enokin, että ei se omista asioistaan muille oikeen puhu, pitää vaan itellää. Se on paska homma. Ja todella toivon, että saa elämänsä järjestykseen, onhan se sentään vuoden ikäsen tytön isä.

Tänään kolmas eno makso mulle kympin, kun olin senkin muksuja kattonu ja laittanu nukkuu. Eli sillee ihan hyvä vkloppu. Tienasin kakskymppiä. Nyt lähen purkaa mun kamat.