"Niin missä sä asuitkaan?"
"No, hei toi asuu jossaa hevon kuusessa, jossaa kymmenen kilsan päässä!"
"Ai, missä se on?"
"Kuinka moni asuu sillan tällä puolen? Joo.. entä kuinka moni sillan tolla puolen?"

Niin. Että joo. On se kiva, kun kukaan ei koskaan kuullutkaan paikasta, jossa mä asun. Kivahan siinä on jokaiselle erikseen selittää, että missä päin se sijaitsee. Mutta joo. Tämä tuli vaan mieleen, kun istun täällä koulun koneella kahen tunnin hypärillä. Tuntuu aika pieneltä, kun muilla koneilla kaikki on jotaa kolmosen jätkii. Suurin osa ykkösistä on joko päässy kotiin tai si te ne on tunneilla. Mä oon täällä ainoona :)

Multa on tän viikon aikana kysytty moneen kertaan, että mitä ihmettä mä tääll teen, kun mulla on niin pitkä matka. Niin, no joo tää oli kolmas vaihtoehto. Saan nyökytyksiä vastaukseksi. Ja asian käsittely loppuu siihen.

Oon siis kolmeen ihmiseen silleen paremmin tutustunut. Ne kaikki on täältä jostain läheltä ja niiden tyyliin kaikki vanhat luokkalaiset on täällä ja ne siis tuntee puolet koulusta. Mä en tuntenu ketää ja sekin on niitä kummastuttanut. Mutta toisaalta on tää mun mielestä parempi kuin se, että olisin mennyt lähimpään kouluun, jonne olisi sitten tullut ihan kaikki. Kaikki tyypit niin ala-asteelta kuin yläasteelta. Ei kiitos. Mä oon mielummin täällä pitkän matkan päässä ja tutustun ihan uusiin ihmisiin. Vaikkei tää nyt mikään mega hyvä koulu ookkaan ja saattaisin edelleen mielummin olla jossain muualla, niin kyllä täällä pärjää. Opettajat on ainakin tähän asti olla ihan jees ja ihmisetkin. Ja oisinhan voinu johonkin vielä huonompaan kouluun joutua.

Mä en kauheesti oo kavereiden kanssa jutellu, et miten niillä on lukiot alkanut. Mut eiköhän kaikilla oo ihan hyvin menny, uusia tapoja opetellessa.

Unohdin muuten eilen mainita, että uuden työpaikan lisäksi, sain itselleni visan ja sen lisäksi nostettua kahenkympin kuukausirahani neljäänkymppiin. Joten nyt pääsen innolla taas tuhlaamaan kaikkiin uusiin tarvikkeisiin. Pää on taas täynnä kaikkia ihania ideoita, joihin tarttee tarvikkeita. Sit, kun vielä koulupäivän jälkeen jaksais jotaa tehäkki ni ois ihan kiva. Niinku eilen kirjotin, viiden aikaan haluis vaan mennä nukkuu, eikä jaksa mihinkään kauppoihin lähteä saatikka sitten alkaa "toteuttamaan itseä". Mutta kyllä tämä tästä. Tänäänkin olis vielä yks tunti jäljellä ja tietenkin se on matikkaa. Puol kolmeen. Tai jos tarkkoja ollaan, tunti loppuu 14.25 ja sit pääsee KOTIIN! Tosin kotona vasta puol kolme ja märkän kuin uitettu koira. Tällä hetkellä ei sada, mutta mopo on jo nyt, aamupäivän sateista, ihan märkä, joten.. Tulipas taas koulu-aiheista asiaa. Mutta siitä taitaa nyt sit jatkossakin tulla, kun se on aika isona asiana mun elämässä tällä hetkellä.