Voiko olla rakastunut johonkin, jota ei tunne? Tai luulee tuntevansa mutta todellisuudessa ei tunnekaan? Voisiko vain toivoa, ettei olisi rakastunut?

Miten tunteet voisi peittää? Miten voisi olla olematta rakastunut? Tai mustasukkainen? Miten voisi olla kuin ei olisikaan?

Mä istuin tänään enkun tunnilla mun ystäväni vieressä, takarivissä tottakai. Lyhyin väliajoin mä käänsin päätäni kohti häntä ja hymyilin. Toisinaan totesin "sä et usko mua" ja toisinaan katsoin häntä vaan ihan hiljaa. Se kääntyi myös katsomaan mua ja hymyili; "Mä en usko, että sä et muka rakastaisi sitä."

Me keskusteltiin siitä, mitä mun ja Miehen välillä todellisuudessa on. Ystävyyttä vai tulinen rakkaussuhde?

Mä katsoin ystävääni suoraan silmiin ja kielsin kaikki puheet rakkaudesta ja rakastumisesta, mutta myönsin kyllä välittäväni hänestä. Se ei uskonut mua, koska kuulemma mun silmät nauroi ja ne paljasti mut.

"Miksi suhun sitten sattuu, kun näät sen ja exän?"

-Koska mä välitän siitä ja se on mulle tärkeä. Mä en vaan koskaan tahdo, että kukaan ikinä satuttaa sitä ihmistä.

"Sä olet liian kiltti."

Rakastanko mä Miestä?

Rakastanko mä sitä oikeasti kaiken tämän jälkeen?

Sen jälkeen, kun olen kuullut kuinka paska ihminen mä hänen mielestään olen. Etten ikinä opi mitään ja toistan aina samat virheeni.

Sen jälkeen, kun mä olen kertonut sille, mikä kaikki siinä mun mielestä mättää. Uudestaan ja uudestaan mä kertaan sille, ettei musta saa huolehtia, vaikka ihan hyvin tiedän, ettei se anna mun olla yksin.

Sen jälkeen, kun mä olen kerta toisensa jälkeen pettynyt siihen tai ymmärtänyt, että se on jälleen kerran pettynyt mun käytökseen sitä kohtaan. Etten mä ole vieläkään oppinut, vaikka samoista asioista on jo vuoden verran puhuttu.

Sen jälkeen, kun mä olen ymmärtänyt, ettei me sovita yhteen ja satutetaan koko ajan toisiamme. Ettei meistä voi koskaan saada aikaiseksi unelmien satua, joka loppuisi "ja he elivät elämänsä onnellisina loppuun asti."

Rakastanko mä sitä edelleenkin kaikkien niiden satojen uneen itkimisten jälkeen sitä Miestä, johon mä aikoinaan tutustuin? Vai onko se vain mun oma haavekuva?

Olenko mä muka joskus rakastunut sitä?

Tai se mua, jos mä olen sille nykysin täysin yhdentekevä?

Mitä todellisuudessa rakkaus on?