Yksi mun elämänmittaisista kysymyksistä on ollut jo pidemmän aikaa se, että olisiko sittenkin sorsana kivempaa.

Kohta voisin alkaa tekemään top kymmenen listaa, joista varmaan toiseksi yltäisi, tänäänkin ihmettelyä aiheuttanut lause "miten se jaksaa mua?"

Me vietettiin ystäväpariskunnan kanssa tänään hypäriä ja mua alkoi ärsyttämään. Ei oikeen mikään tai kukaan, mutta Mieheen tämä kuitenkin kohdistui.

Se hymyili mulle koko 75 minuuttia vaikka mä melkein huusin sille koko ajan. Mä potkin sitä, työnsin sen pois ja kiukuttelin minkä kerkesin. Hetkeksi kuvittelin itsekin jo siirtyneeni lastentarhaan. Se katsoi mua, hymyili ja yritti saada mutkin hymyilemään.

Minä:Miksi sä olet tollanen?

Se: No kuule. Sen kertoo tälläinen kaavio. Katsoppa, tässä on noi kaksi. Ja sitten mä pyörin täällä keskellä ja sitten olet sinä tuolla kauempana. Ja sitten siinä ympärillä on noita muita ihmisiä, mutta niillä ei ole nyt väliä.

M: Niin?

S: Niin kato, noi kaksi on koko ajan yhdessä, ettei siihen väliin pääse. Ja sitten mä pyörin täällä ja etin jotain tekemistä, koska en halua olla yksin. Ja sitten mä näen sut täällä tosi vittuuntuneena. Niin mitä sä oikein kuvittelet että mä teen? :D

M: ... Ensinnäkin, mä en ole vittuuntunut. Mä olen ärsyyntynyt.

S: Onko niillä jokin ero? Eikö ne ole aikalailla samaa...

M: Niillä on suurikin ero...

Mä oikeesti ihailen sen asennetta mua kohtaan.

Mä en nimittäin kestäisi, jos mua kohtaan käyttäydyttäisiin samalla lailla joka toinen päivä. Mä olisin poistunut kuvioista jo aika kauan sitten.

Se kuitenkin jaksoi mua koko päivän ja se mikä on jopa harvinaista, se kehui mua. Useammankin kerran.

"Sä olet söpö.. :)"

-En.

"Sä olet söpö.. :)"

Ja mä kotiin päästyäni pistin sille viestiä. Varmistin, ettei se ottanut itseensä mun purkautumis-kohtaustani.

"Niin mä vähän veikkasinkin.. :3"

Kun kerroin sen vain johtuneen väsymyksestä, nälästä ja jo valmiista ärsyyntymisestä, eikä siis hänestä vaikka näin annoin alunperin ymmärtää.

Ja lause mikä saattaa kanssa vielä päätyä mun "Elämänmittaiset kysymykset top 10" - listalle, saattaa olla "Miksi miehet ovat niin hitaita vastaamaan viesteihin?"

..Varsinkin silloin, kun niitä kaipaisi.