Mä alotin tän blogin joku kolme kuukautta sitten. Ennen sitä mä en ollut edes tajunnu kuinka moni näitä pitää. En ollut aikaisemmin edes lukenut kenenkään muun tekstejä. Nyt, kun itsekkin kirjoittelee, sitä tulee joka päivä luettu myös muiden juttuja.

Nyt oon seurannut myös lehdistä, kun tosi monessa artikkelissa lukee "Hän kirjoitti blogissaan" tai "hän vastasi asiaan kirjoittamalla blogiinsa" Siis julkkikset pitävät myös blogeja. Ehkä se on helppo jakaa kaikille faneille terveiset tien päältä laittamalla ne nettiin kuin, että ne saa lukea monen kuukauden päästä lehdestä.

Niin, ehkä myös blogien välityksellä kaverit kertoo asioita toisilleen, jos ei vaikka kerkeä usein näkemään, voi sitten nettiin kirjoittaa miten sujuu. Mun kavereista ei ykskään ollu kirjoittanu aikasemmin, nyt tosi monella on jo oma blogi. Mutta yhden asian olen tässä jutussa huomannu. Kaverit saattavat tietää toistensa osoitteet ja vaikka niihin kommentoisivatkin, niistä asioista, jotka on blogiin kirjoitettu ei ikinä puhuta kasvotusten. Ne on asioita, jotka kuuluu nettiin ja niistä luetaan sieltä, mutta niistä ei puhuta sen ulkopuolella. Jännä juttu sinällänsä. Okei, mä kuulun myös tähän ryhmään, että vaikka olisin jostakin jutusta kaverin blogista lukenut, en mä rupee siitä selittää kasvotusten. Mutta on se mulla toisinkin päin. En mä oikeestaan haluu, että mun teksteistä, jotka kaikki sisältää mun omia ajatuksia ja päätelmiä, niin ruvetaan selittää kasvotusten, mulle taikka sitte jollee muulle. Varsinkin, jos on asioita joista ei pysty puhumaan, niin on se sitten kaverille aika hankalaa mennä puhuu, ku toinen vetäytyykin yhtäkkii ihan hiljaseks.

Tuossa on sama kuin siinä, että nimettömänä pystyy netissä sanoo kelle vaan ihan mitä vaan. Ihmiset, joilla on huono omatunto tavalla tai toisella pystyy hyvin purkamaan sen vittuilemalla muille netissä. Osa voi unohtaa ne asiat samantien, osalla taas tommonen pienikin juttu nimettömänä voi painaa kauankin. Se riippuu ihmisestä ja asiasta.