Ilonen. Hymyilyttää. Naurattaa. Ei voi pysyä paikallaan.

Rakastuneena tuntee hurjaa oloa sisällään.Ja on ikävä kouluun.
- Louise 7 v.

Mulla oli kiva päivä tänään, ensimmäinen kerta sen viime viikkoisen sählinkin jälkeen, kun tuntu et meillä on kaikki kunnossa, siis mun ja jätkän välillä.

Voi kirjoittaa vaikka kirjeen, jossa lukee:
"Alatko mun kanssa?"
Sitten siinä lukee "en", "joo" tai "en tiedä".
Siihen voi sitten ruksata.
- Rasmus 7 v.

Biologian koe oli aamulla. Joo, ei siitä sitten enempää, ei kannata pilata sitä tunnelmaa nyt..

Minä löysin poikakaverin, kun me tanssittiin päiväkodissa ratiritirallaa.
- Astrid 7 v

Sieltä päästyäni puoll yhentoista aikaan löysin jätkän aulasta. Mentiin yhessä syömään, se selitti mulle hieman asioistaan. Oli kiva, et se vihdoin tajus, et ilman kyselyäkin voi puhua. Ei me kauaa keretty kahestaan olemaan, kun ystävämme liittyi seuraamme. Suunniteltiin (tulevaa) kesää ja säädettiin vaihteeks jotaa omaa. Yks keskustelunaihe jäi kuitenkin eniten mun mieleeni. Jätkä kerto meille, et joku likka oli pyytäny sitä leffaan, mut häntä ei innosta. Jaa. Sieltä sitten päädyttiin opettamaan mulle ruotsia. :/ Perjantaina olis koe.. ja no ei siitä enempää..

Kaikki ystäväni tietävät, et se on mun heikko lenkki. Joten olen vaan ilonen, et ne yrittää auttaa mua pääsemään siitä läpi. Jotenkin puhe taas siirtyi wanhoihin. Jätkä sano, et hänen pitäis tehä hiukselleen jotaa, ku se ei tykkää niistä. -sulla on kaks viikkoo aikaa saada ittes näyttää hyvännäköseltä... aika mahottomuus ;) "kiitti. onks se muka niin paha?" -no jos sä oikein yrität ni kai susta ees vähän paremman näkösen saa. Lopulta keskustelu päättyi siihen kun se teki yllätyshyökkäyksen mua kohti ja kutitti mua.

Siinä vaiheessa mun olis pitän lähtee kotiin, sillä kaikkien pohjatunnit alkoi, mä kun menisin huomen vasta 12.30 kouluun, ei oo huomen koetta. Mutta päädyin seuraamaan jätkän wanhoja. Vaihteeksi. -mä tuun kattoo, ku en jaksa mennä himaan ja mulla ei oo elämää. RO: susta on tullu kakkonen :) mutta ehkä se johtuu siitä, ku sulla ei ole elämää.. -joo kiitti

Se sali oli ihan pimeenä ku mentiin sinne ja saatiinkin siinä lavalla istuu pitkään ihan pimeessä. Oli meill jätkän kans mielenkiintoset keskustelut. Jatkettiin hieman siitä, et miten siitä sais hyvännäkösen kahes viikos. -kyll kahes viikos voi tehä ihmeitä.. ainakin joillekki ;) "niin jatka vaan niin pitkään kunnes mun pinna kestää.. :D" Mä sitten jatkoin, kunnes tuli se millon mun piti hiljentyä. "hei me ollaan vierekkäin pimeessä salissa, mulla on edelleen kaksi kättä, eikä takkia, joka haittais menoa.." -nyt alko pelottaa. Mä oon ihan hiljaa. Oli kivaa<3 Tosin sen tanssit meni tosi huonosti.

Se sanoki mulle harkkojen loputtua, et niil meni nyt huonoiten mitä ikin on menny, et hän sekä hänen parinsa olivat molemmat ihan omissa ajatuksissaan. -joo mä huomasin.. "kiitti ;)" -eiku siis kattelin vaa kans, ettette onnistunu missään tanssissa..                                                    Samalla kun kävin hakemassa ystäväni takin kaapistaan, niin ystäväni yritti laittaa laukkuani kiinni. Siis se oli niin täynnä, pienes laukus kaikki ängettynä, ni se oli hieman haasteellista. Mä sitten palasin takin kera ja menin siihen jätkän eteen seisoo, ku se istu siin pöydällä. Sit se kieto toisen jalkansa mun jalan ympäri ja hymyili söpösti. Lähinnä siks, et ystävämme kesti hieman, et se sai mun laukun kiinni. Mut en mee valittaa, mä en nimittäin saanu sitä kiinni :D

Jos on kyllästynyt poikakaveriinsa,
voi kysyä ystävältään, eikö tämä huolisi poikaa.
- Tanja 7 v.

Mut joo. Oli hauskaa. Toisaalta nyt menin vaan vielä enemmän sekasin jätkästä, ku ei siitä sit otakkaan mitään selvää. Mä olin koko viime viikon ihan varma, et sillä on se toinen tyttö, mut siitä ei ole nyt puhuttu mitään. Katellaan miten tää tästä. Mut toisaalta jos pelkkä ystävyyskin on näin ihanaa jätkän kanssa, se kyll kelpaa mulle..

Jos poikakaveri ei halua erota, pitää tapella kovasti.
Kyllä se ero tulee.
- Jannie 8 v.