Mä oon aikasemmin kirjoittanu, että mulla on paremmat ja lähemmät välit isin kuin äidin kanssa. Pitää edelleen paikkaansa. Meillä on jo viikon verran ollu pientä kinaa. Vaikka luulisikin, että äidit ymmärtää tyttäriään paremmin, mutta ainakin mun tapauksessa se ei todellakaan ole niin.

Mä olin toissa päivänä Sellossa shoppailemassa, OMILLA rahoillani itelleni vaatteita. Löysinkin vaikka mitä kivaa. Kotiin, kun pääsin näytin isille, että mitä olin ostanut. Hän vaan totesi, että onpa kivannäkösiä. Ei kauaa menny, ku äiti tuli huoneeseemme, "mitä sä ostit?" Näytin vaatteet. Kaiken ihmettelyn jälkeen, "eiks sun pitäny ostaa vaa toi ja tosta et sanonu mitää." Hän kysyi, että paljon vaatteet maksoivat. Sanoin, että en kerro. Sillä tiedän, että hän olisi vain suuttunut siitä. Intti pari kertaa, mutta en luovuttanut. "Sä oot kyll yks itsekäs paska!" Ja lähti vetää. Hän on koko viikon väittänyt mulle kuinka itsekäs musta on tullu, etten välitä muista mitään ja plaa plaa.. Jos en hingu yhtään lisää rahaa tai äitiä mukaan maksamaan mulle vaatteita, vaan olen hiljaa, menen itse kauppaan ja ostan omilla rahoillani vaatteeni, tekeekö se minusta itsekkään?

Isi taas ymmärtää mua täysin.

Menin ekan kerran kolmisen viikkoa sitten tankkamaan.
Äiti: "Osaatko sä nyt varmasti?"
Minä: "Joo joo."
Äiti:" No, mut jos isi kuitenkin lähtee mukaan."
Äiti poistuu.
Isi: "osaatsä?"
Minä: " joo, kyll sä voit mennä."
Isi: "niin mä vähän aattelinkin."
Minä: "toi ei vaan luota muhun.."
Isi: "niin.."

Sama homma on ton ykkösristeilyn kanssa. Tai no siitä tää koko juttu alkokin. Hän nimittäin kielsi en multa heti. "Musta kyll tuntuu, et sä et lähe sinne." Isi taas oli ihan myönteinen ja nyt kun kerroin hänelle tän uuden suunnitelmani, niin hän sanoi, että se kuulostaa kivalta. Äitille en oo viel ees kertonut, ootan ensin lopullista selvyyttä, siiten otan asoista selvää ja vasta, kun kaikki on varmaa, kerron äitille. Jos sinne pääsen lähtemään, niin mä lähden, itsekästä tai ei, mutta sellasta sattuu.

En mä tiedä miksi äiti ei luota muhun. Kuitenkaan mitään en oo sählänny.
Ehkä se pelkää, kun musta on tullut jo "iso tyttö" ?