Kun viimeksi mainitsin siitä, että jokaisen kohdalle tulee hetkiä jolloin joutuu valitsemaan ja vaikka kuinka miettisi ja pohtisi asiaa kaikkien osallisten kannalta, valitseekin väärin ja siitä syntyy soppa, niin onko kukaan halunnut koskaan palata ajassa taaksepäin?

Joko vain johonkin ihanaan hetkeen tai palatakseen muuttamaan esimerkiksi tehdyn päätöksen, jotta lopputulos olisi parempi.

Senhän kaikki tietävät, ettei aikakonetta, yrityksistä huolimatta, ole keksitty. Joten todellisuudessa tämä ajatus on aivan typerä, mutta mielikuvitus on kiva asia, joten leikitäänpä hetken aikaa.

Jos mä nyt saisin palata ajassa taaksepäin muuttaisinko asian, jonka takia puolet porukastamme pitää mua ainoana syyllisenä? Tahtoisinko muuttaa asiat niin, että kaikki olisi kuten ennen?

En. Ei, en mä tekisi mitään toisin.

Mä olen tehnyt kaiken niinkuin alunperin ajattelin ja olen tyytyväinen aiheuttamaani tilanteeseen. Ainakin saavat ihmiset pohtia asioita.

Miksi mä muuttaisin mennyttä ja tekojani, jos oikeasti tarkoitin niitä ja sanoin mitä ajattelin?

Mä en tahdo keneltäkään anteeksipyyntöä, enkä aijo myöskään itse sitä sanoa kuin korkeintaan yhdelle, mutta Hänkin saa sitä aika kauan odottaa.

Ja jos nyt Joku väittää, että minä olisin sanonut olevani täysin syytön, kiellän nämä väitteet jyrkästi. Sillä siitä olen ollut tarkkana, etten sano mitään mitä en tarkoittaisi. Olen myöntänyt sen jo aiemmin, mutta kerrotaan nyt vielä uudestaan, että olen tehnyt väärin ja olen osasyyllinen tilanteeseen. Se kannanko vastuuni tästä, on asia erikseen.

Mä myöskin muistaakseni heti tutustuessani keväällä näihin muutamiin ihmisiin kerroin, ettei muhun kannata luottaa. Mä sanoin sen selkästi, mutta kuka mua olisi siinä vaiheessa uskonut.

Mun kanssa on mahdotonta tulla pidemmän päälle toimeen - varsinkin jos alkaa riitelemään mun kanssa. Osaan olla ihan helvetin pitkävihainen ja vittumainen, jos siihen lähden. Eikä siinä vaiheessa ole mitään väliä, mitä musta puhutaan.

Tää tilanne johtuu meistä kaikista. Enkä minä tai kukaan muukaan syytä tästä ainoastaan yhtä tai kahta ihmistä. Tiedän, että vika täytyy olla kaikissa. Liian monta asiaa tuli samaan aikaan ja pum.

Itse en ole tekemässä asian suhteen mitään. Anteeksi vain, mulla menee nyt ihan hyvin, enkä aijo sotkea elämääni yhtään enempää. Joten tilanne ratkeaa jos on ratketakseen.

Ai miksi en tahdo olla riippuvainen ihmisistä?