Musta on kiva olla liikkeellä silloin, kun suurin osa ihmisistä ei ole. Ootko koskaan käynyt esimerkiksi tiistaina kello kymmenen shoppailemassa? Tai löytänyt itseäsi perjantaiaamuna kello yhdeksän uimahallista kahlaamassa allasta päästä päähän kera sporttisten vanhusten?

Löydän monia hyviä puolia siitä, että on liukuva työaika ja työaika, josta voi päättää aivan itse. Yksi niistä on ehdottomasti se, ettei tarvitse käydä ruokakaupassa perjantai-iltaisin, kun kaikki ovat hamstraamassa hyllyt tyhjiksi viikonloppua varten.

Yleensä kalenterini näyttää iltaisin hyvinkin täydeltä. Huono puoli ammatissani on se, ettei multa oikeastaan löydy vapaita iltoja, sillä seuramme tunnit painottuvat pääasiassa iltoihin sekä viikonloppuihin. Ja sitten on keksitty sellaisia viikkoja kuten tälläinen hiihtoloma! Mun kalenteri näytti aivan tyhjältä, kun tarkistin viime viikonloppuna tämän viikkoni menot. Järkytyin, onko mahdollista että multa löytyy viisi tyhjää arkipäivää?

No, eihän se aivan totuus ollut. Olen ihminen, joka nauttii olla yksin ja tehdä asioita itsekseen. Jos vaihtoehtoina on sumuinen baari-ilta ulkona tai rauhallinen leffailta kotona - jään kotiin. Tämä johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että vietän normaalisti hyvin vähän aikaa kotona - ja ne hetket haluan olla yksin. Olen kuitenkin tottunut kiireiseen ja kalenterintäyteiseen elämääni, en osaa olla paikallani, tekemättä mitään koko viikkoa. Joten maanantaina kävin liikkumassa, tiistaina vietin iltaa ystäväni seurassa, keskiviikkona olin leffassa ja eilen - eilen olin kotona.

Mutta rehellisesti myönnän, että musta on ihana päästä takaisin arkeen ensi viikolla, sillä alkokin jo tää jumppien puuttumattomuus nostamaan mun energiatasot taivaisiin. Tai sitten se on vaan se..