Kirjoitin viime viikolla ensimmäisen työhakemuksen, sitten kahden vuoden takaisten kesätöiden haun jälkeen. Kertoessani tämän vanhemmilleni, oli äitini ensimmäinen kysymys; "Muistithan sä sitten kehua itteäs tarpeeksi?"

Ai mä kun luulin, että työhakemukseen pitää kirjoittaa faktatiedot itsestään sekä omista taidoistaan. No, vaikken kauheasti itseäni kehunut, hakemus tuotti tulosta.

Mulla on huomenna suuri päivä. Opiskelut alkavat olemaan loppusuoralla ja huomenna on ensimmäinen arviointitilaisuus. Jännitys on suuri.

Mutta mä tsemppaan itseäni, sillä tiedän osaavani. Mä olen hyvä!

Itseään kuitenkin kehuu liian harvoin, mutta kuka muukaan tsemppaa parempaan suoritukseen kuin minä itse? Itse tietää omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja näiden tiedostamisessa on ihmisellä mahdollisuus kääntää heikkoudetkin vahvuuksiksi - jos on vain tarpeeksi hyvä.

Mä olen päättänyt näyttää mun arvioitsijoille huomenna, että mä osaan.