Mä olen viime aikoina joutunut olemaan monien ihmisten silmätikkuna. Jotenkin olen samalla onnistunut ajautumaan tilanteisiin, joissa itselläni ei ole osaa eikä arpaa ja silti mä olen ollut syyllinen. Mua on syytetty viimeisen viikon aikana monesta eri suunnasta, monien eri ihmisten kautta ja olen tämän vuoksi onnistunut sotkemaan oman lisäksi muidenkin ihmissuhteet.

Tänäänkin kohdalleni sattui tälläinen tilanne, jossa en itse koe tehneeni mitenkään väärin - minulle vastaanlaittaneella tietenkin aivan eri näkemys siitä miten asiat ovat menneet. Tämän kohdatessani aloin miettimään, että onko mussa jokin joka aina vetää ongelmat puoleensa? Lähetänkö mä jotain viestiä, joka kertoo että mut saa haukkua aina kun sille päälle sattuu tai että mua saa syyttää aivan kaikesta?

Mä en tänäänkään loukkaantunut sanoista, joita mulle sanottiin. Laitoin ihan yhtä pahasti takaisin, nimittäin se on yksi niistä asioista, joista en pidä ja jolloin asetun puolustuslinjalle. Jos mulle väitetään, että olen pettänyt jonkun ihmisen luottamuksen ilman että siitä on minkäänlaista todistetta että näin olisi tapahtunut. Mä nimittäin pidän itteäni luotettavana ihmisenä ja oikeasti harvemiten kerron toisten henk. koht. asioita tai ajatuksia toisille eteenpäin, en siis todellakaan sulata sitä että mut tullaan siitä haukkumaan.

Pahinta tässä koko tilanteessa oli se, että hän hymyili mulle takaisin. Mä haukuin sen ihmisen täysin ja puolustin ainoastaan itteäni ja hän hymyili mulle ja tuskin sai sanottua "mä en tahdo puhua sun kanssa". Meinasin lyödä siinä kohtaa ja lujaa.

Miten mä onnistun aina sotkemaan itteni kaikkien muiden ongelmiin?